سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
ابراهيم و دين حنيف براي خدا
"سلام و درود" به اين وبلاگ خوش آمدید،با سپاس از مهمانان محترم،نظرات ديني،اخلاقي،فرهنگي واجتماعي به نمايش خواهد آمد. چون در اين وبلاگ عمليات لينك خودكار است بنابراين مي توانيد ابتدا اين وبلاگ را در سایت خود ثبت نمایيد و سپس لینک خود را در اين وبلاگ قرار دهيد.سیستم ابتدا برسی میکند آیا اين لینک در سایت شما وجود دارد یا نه.در صورت وجود تبادل لینک پذیرفته می شود. سپاس
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازگشت به سوي او و آدرس www.xn--mgbbh5ak15e.loxblog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 25
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 62
بازدید کل : 12810
تعداد مطالب : 79
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما

 ابراهيم و دين حنيف براي خدا 

     طبیعت جهان در چرخه حیات (اکو سیستم)، تابع نظام و قوانین کاملا عادلانه است. انسان به عنوان موجود دارای اختیار ، ادعای برتری ، قدرت تصرف ، تسلط و میل زیاده خواهی ، همواره به بهانه ها و توجیهات گوناگون و ظاهر پسند ، سعی و تلاش نموده قوانین و مقررات مادی و معنوی قومی ، قبیلگی و فرقه های خود ساخته را به سازمان قوانین عادلانه جهان هستی ، تحمیل نماید . تجربه تاريخي سلطه اميال و قدرت های مادی و معنوی گروه های متفرق انسانی بر طبیعت جهان هستی ، موجب ظهور و سقوط پی در پی سلسله قبایل ، شعوب و ملت های ریز و درشت مدعی ضعف و قوت ، بوده است. این در حالی است که پس از هزاران سال تجربه ، هنوز هم مختصر بقایای بجا مانده از آثار متنوع و پندآموز شخصیت های گوناگون قدرتمدار تاریخی ، جزو افتخارات ، میراث فرهنگی و ارزش های کاذب ملی و ... غرور آفرین ملت های جایگزین ایشان ، محسوب می گردد. 

   تاریخ به روشنی نشانگر این حقیقت است که تمامی قدرتمداران زمینی ، ابتدا مدعی رفع استضعاف از اقوام و فرقه هاي تابع خود بوده اند و آنگاه رفته رفته با فتح قله های قدرت مادی و معنوی مد نظر ، خود به عناصر سازمان یافته زورمند و ضعیف کننده ي ملت ها و گروه های انسانی مخالف با رویه خود ، تبديل شده اند. 

  بدون شک کتب الهی در مسیر پیشرفت و تکامل مادی و معنوی بشریت به عنوان شاخص و راهنمای نفس واحد و حقیقت خلقت بشری ، بیان کننده رویه و سرنوشت غالب مدعیان ضعف و قدرت و نیز رمز گشای معرفت یابی نسبت به این گونه داستان ها و امثال زیبا می باشد.

    مفاد متون مقدس از یک سو ، دوران اوج قدرت های صرفا مادی را ، در شرح مرام زندگی و سرنوشت اقوام نوح ، عاد ، ثمود ، ایکه ، فرعون و... واگو نموده و از سوی دیگر نماد بارز قدرت زمینی توام با معنویت را ، به دوران پیامبری و سلطنت قدرتمدار داوود و سلیمان بر قوم بنی اسرائیل و اقوام تابع ، اختصاص داده است.

در آن متون می خوانیم که ، داوود و سلیمان پیامبرانی الهی از نسل حضرت ابراهیم و از شاخه اسحاق فرزند دوم آن پیامبر که دوازده(12) قوم بنی اسرائیلی از ایشان پدیدار شد ، می باشند. همچنان ، فرزند نخست ابراهیم که از مادری کنیز و در خدمت همسر آزاده ایشان ، متولد شد ، اسماعیل نام گرفت.

    اسماعیل و اسحاق علیرغم اختلاف و تضاد طبقاتی در بین اقوام مادری ، هر دو به همراه پدر حلیم ، محقق و پژوهشگر خود ، در مکتب توحیدی و مرام تسلیم به هوشمندی الهی ، به مقام پیامبری و هدایت امت های تابع خود ، نایل شدند.

   اگر چه از بینش فراکل نگر الهی تمامی امت های این دو پیامبر به عنوان ملت ابراهیم قلمداد شده اند ، لیکن بینش جزء نگر و ظاهربین غالب افراد مغرور و متکی به قدرت ملت های ایشان ، هرگز حاضر به رفع اختلاف و تضاد و ایجاد صلح فراگیر در بین خود نشدند.

از اینرو ، از یک طرف سران قدر قدرت و پر ادعا در تبعیت از شاخه اسماعیلی اسلام ، همواره مدعی فتح قله های معرفت جلال و عشق به باطن مرام تسلیم (دین اسلام) شدند؛ و از طرف دیگر نیز سران قوی شوکت مدعیان تبعیت از شاخه اسحاقی اسلام ، با شهرت یافتن به یهود(هدایت یافتگان) و نصارا (نصرت یافتگان) و قوم بنی اسرائیل ، به دنبال فتح قله های متنوع جمال و زیبایی ظاهر مرام تسلیم (دین اسلام) گردیدند.

   پیچیدگی و فنون مکارانه آشکار و نهان در ساختار چیدمان قدرت های هرمی و کوه مانند اقتصادی ، سیاسی ، نظامی گری و معنویت در خدمت حکومتها ، از یک سو و ادعای ضعف و قدرت جلالی و جمالی برای احقاق حق و برقرای عدالت مد نظر امت های متفرق دو شاخه فوق از سوی دیگر ، از جمله دلایل و بهانه های بسیار محرک ، وسوسه انگیز و هیجان آفرین مدعیان فتح قله های مجازی دین و دنیا به شمار می روند.

   بدیهی است که ، عموم تابعین و سر سپردگان سازمان یافته در طبقات متنوع ساختارهای قدرت ، با نرم افزارهایی (اگر.... ، آنگاه ....) قطعی در قالب قوانین و مقررات مادی و یا احکام شرعی(با توجیه و تفسیر الهی بودن) ، محدود و مصلوب می گردند. از اینرو مسئولان و ضابطین و... چنین قدرت هایی موظف هستند تا بعنوان ماموران معذور ، حتی علیرغم عدم اعتقاد قلبی ، نسبت به تشدید و تحکیم تعصبات و غرور عمومی و ارزش های ملی و قومی و فرقه ای قلمداد ، شده فعال و پر تلاش باشند.

 پر واضح است که در چنان جوامعی هرگونه تخطی از سلسله مراتب حاکمان مادی و معنوی مافوق به منزله مخالفت با ارزشها ، فساد آفرینی در زمین و یا محاربه با پیامبران و خدای در راس قله قدرت مربوطه تلقی شده و در نهایت بطور قانونی و یا شرعی از عرصه زندگی فراکل نگر و صالحانه در جمع تابعین ، محروم و حذف می گردد.

   از اینرو پروردگار عالمیان بر اساس نقشه ای دقیق و عادلانه برای اتمام حجت به قدرتمداران ، از شاخه اسماعیلی مرام تسلیم ، آخرین پیامبر نامدار در نزد زمینیان را با کتابی روشن و موهبت رحمت للعالمینی(رحمت عام) ، مبعوث فرمود. لیکن او و خاندان صالح و مطهرش و مدعیان پیروی از وی نیز مورد سوء استفاده ظالمانه و استکباری قدرتمداران برتری طلب در قومیت ، ملیت و فرقه گرایی شاخه های جلالی و جمالی واقع شدند و به شکلی تفویض رحمت دریافتی از طریق پیامبر خاتم به تابعین و عوام اسلام خواهان را طبقه بندی و به شکلی کافری نمودند.

   اقوام و فرقه های مختلف ایجاد شده و قدرت یافته با پوشش ظاهری از دین خاتم ، هر یک با ادله و شعارهای فریبنده و اغوا کننده تر نسبت به مدعیان متفرق ادیان دیگر ، اینبار نیز بیش از پیش مرام کوه سازی قدرتمدارانه ، انحراف در دین خالص ، طاهر و حنیف ابراهیمی (دین الله) ، تشدید ظلم و استکبار و سلطه ، ترویج تفرقه ، تضاد و جنگ را در بین حق طلبان و اسلامخواهان ، برنامه ریزی(مکاری) نمودند.  

  اکنون از متون آیات الهی به روشنی می توان دریافت که ، چرا اقوام ، قبایل و فرقه های قدرتمدار و خود منتسب به این دو شاخه جلالی و جمالی از مرام اسلام حنیف ، با تاسی به جهل و تعصب تحریک شده توسط سران خود ، پیوسته پیامبران توحیدی بر آمده از بین خود و تابعین صالح ایشان را آزار و شکنجه می کردند و بسیاری از آنان و پیروانشان را نیز تا کنون کشته اند.

این همه در حالی است که ، در مهلت و وقتی معلوم از سوی پروردگار عالمیان ، چرخه مدیریت و حیات انسانی در اختیار آزمون و خطای تمامی گروه ها و فرقه های مدعی قدرت های جلالی و جمالی قرار گرفته است؛ تا بدین وسیله حجت بالغه الهی بر همه کوه پروران و قله سازان مادی و معنوی و تابعین و مقلدین مرام های متفرق ، تمام شود؛ و در نهایت زمینه برای ارتقاء بینش عموم بشریت حق طلب ، ایجاد گردد.

امروزه جهان هستی و جامعه بشری علیرغم تفرقه و تعصب های حاکم بر جوامع متفرق در رنگ ، نژاد ، مرام زندگی ، عبادت و... ، خواهی نخواهی میراث دار شعور تمامی شخصیت های بجا مانده از پیامبران و راهنمایان توحیدی است. از منظر پرورش دهنده عالمیان (رب العالمین) این شعور هوشمند ، بدون قید نام برتری طلبانه و قدرتمدار برای هر یک از شخصیت های معنوی مذکور و به مثابه میراثی یک پارچه و فراکل برای اهل آن می باشد.

چنین میراث هوشمند و بی نامی(اختصاصي و منسوب به هيچ شخص يا گروهي نيست و متاثر از نظر خداوند است) در انتهای وقت معلوم ، در قالب رحمت عام الهی دوباره جاری شده و به همه مشتاقان بی ادعا تفویض می گردد؛ چیزی که موجب تطهیر ، تزکیه و بازگشت اختیار از دست رفته انسان های جویای حقیقت و اتصال آنان به هوشمندی الهی خواهد شد.

 از اینرو در سراسر عالم زمینه فرو ریزی خودکار سلسله کوه های مجازی متکی به معرفت قدرت های متفرق فراهم می گردد؛ چنین ریزش معجزه آسایی به سرعت باعث افزایش درک جمعی بشریت نسبت به حقیقت مرام تسلیم به هوشمندی الهی  و کشف اسرار واژه هایی کافری شده چون گناه ، ثواب ، انفاق ، ذکر ، صلات ، عبادت ، ظلم ، عدالت ، صلح ، قیامت ، بهشت ، جهنم و کمال فراگیر و .... و بالاخره درک خیریت مکرالله(برنامه الهی) در برابر مکر همه مکاران(برنامه من دون الله) قدرت های زمینی می گردد. ان شاالله

و لذا خداوند عادل در خصوص دوره قیامت و سرنوشت کوه های قدرت در زمین به حق فرمود که :

و از تو درباره کوه‌ها(ی قدرتمند در آن دوره) سؤال مي‌کنند؛ بگو: «پروردگارم ساختار آنها را متلاشی می کند و ذرات* بهم پیوسته آن را از یکدیگر جدا(همچون پشم زده شده) و همه ذرات را با سطح زمین هموار و بی آب و علف رها می سازد! بطوری که در زمین (بین آن ذرات) هیچ پستی و بلندی رتبه بندی(طبقاتی) شده نمی بیني »!

 *  توضیح : هر ذره نماینده یک نفر تابع مقررات و قوانین و احکام مربوط به پیوستکی و اتصال و ارتباط بین ذرات طبقه بندی شده در چیدمان ساختار کوهی و هرمی (قوم ، قبیله ، فرقه و... ) ، می باشد.

با این توصیف می توان از منظر بینش الهی به سرنوشت و عاقبت ملت هایی که سران و حاکمان مادی و معنوی آنها به بهانه ها و توجیه های فریبنده و تعصب آمیز در اندیشه قوی شدن و قدرت یافتن نسبت به دشمنان فرضی و رقبای قدرتمدار خود هستند ، از همین امروز پی برد و نتیجه نهایی ناشی از آن را از تاریخ بشری و وعده الهی پیش بینی نمود.

از طرفی می توان برای ورود به دوره صالحین و دوره برقرای صلح بین دو شاخه فعلا متفرق جلال و جمال دین الله(دین حنیف ابراهیمی) که آرزوی الحاق همه انبیاء به آن است، و به ناچار زمان رسوا کننده و زبون ساز همه سران و سرداران قدر قدرت و قوی شوکت حتی در وادی ادعای معنویت و روحانیت فرقه ای است، پیوست.

چه نیکو است که زین پس به دور از تشدید و تحریک تعصب و برتری قدرت طلبانه قومی و فرقه ای(دوري از شعار شيطاني من از او برتر و والاترم) و تنها با ایمان و عمل صالح در همه امور به همراه تفویض عام حلقه های رحمت الهی در روح جمعی بشریت(همه امتها و نفسها يكي هستد) ، زمینه ورود و ارتقاء بینش را برای فوج فوج ملت ها ، اقوام ، قبایل و فرقه های متفرق ولی مشتاق حقیقت ، آماده سازی نمائیم. دين حقيقي اتحاد بين اسماعيل و اسحق و همه ي پيامبران با پرستش فقط خداي يگانه در راه رسيدن به تعالي است . و به خواست خداوند اين روز نزديك است.

سوره نصر از كتاب الهي قرآن : به نام خداوند رحمتگر و مهربان ؛ چون يارى خدا و پيروزى فرا رسد (1)و ببينى كه مردم دسته ‏دسته در دين خدا درآيند (2)پس به ستايش پروردگارت نيايشگر باش و از او آمرزش خواه كه وى همواره توبه‏ پذير است (3)  ان شاالله .... 

روزی که چهره قدرت زبون شود        پرسیده می شوید کمال شما کجاست؟

اين مطلب با كمي تغيير نقل قول است .            ادامه دارد ....


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: